تعمیر فور ویل درایو ۴WD تویوتا هایلوکس

تعمیر فور ویل درایو ۴WD تویوتا هایلوکس

تعمیر فور ویل درایو ۴WD تویوتا هایلوکس تعمیر یونیت فورویل درایو انواع خودروهای چهار چرخ فعال در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

تویوتا هایلوکس

“هایلوکس” از سال ۱۹۶۸ میلادی به جمع خانواده کمپانی تویوتا پیوسته و تا به امروز تبدیل به یک عضو جدا نشدنی از خانواده بزرگ تویوتا شده است. هایلوکس خودرویی با سابقه و بسیار محبوب که نه تنها در بازارهای جهانی، بلکه در بازار داخل کشور هم توانسته خود را ثابت کند.

همانطور که ظاهر تویوتا هایلوکس به طور کلی متحول شده است در داخل کابین هم تویوتا هایلوکس به ماشین بسیار جذاب تری تبدیل شده است . طراحی جدید کابین تویوتا هایلوکس از همه نظر بسیار زیبا و درجه یک است و ایرادی مانند کمبود آپشن که در نسل های پیشین این ماشین وجود داشت در این نسل از تویوتا هایلوکس رفع شده است . در بخش فنی پیشرانه به کار گرفته شده در سینه هایلوکس همان قلب تپنده تویوتا پرادو ۴ سیلندر می باشد که برای انتقال قدرت از دو گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده است .

هر دو گیربکس  تویوتا هایلوکس جدید ضرایب خوبی دارند و شتاب خوبی به این ماشین داده اند و نسبت به کاربرد تویوتا هایلوکس هم کاملا عملکرد خوبی را برای این ماشین به وجود آورده است . سواری با تویوتا هایلوکس حس بسیار خوبی  دارد و تعلیق این ماشین از خود عملکرد بسیار عالی نشان می دهد و از نظر هندلینگ ، نرمی ، کیفیت سواری و … تویوتا هایلوکس یک ماشین خیلی خوب است . تویوتا هایلوکس نسل ۸ از بسیاری جهات یک ماشین فوق العاده است و اگر به وانت بار های مدرن علاقه دارید مطمئن باشید تویوتا هایلوکس نسل ۸ رضایت شما را کاملا جلب می نماید اگر از پس خرید آن بر می آیید .

نکات مثبت تویوتا هایلوکس

فرمان پذیری دقیق ، چابکی سواری ، پایداری مناسب ، استهلاک کم قطعات ، کشش عالی پیشرانه با توجه به کاربری

۴WD فورویل درایو چیست؟

در خودروهای  ۴WD Four Wheel Drive چهار چرخ فعال نیروی موتور به جعبه انتقال (Transfer Case) منتقل می‌شود. وظیفه اصلی جعبه انتقال توزیع توان بین اکسل های جلو و عقب است.در داخل این جعبه انتقال مجموعه‌ای از چرخ دنده مانند گیربکس وجود دارد. هنگامی که توان توسط این جعبه تقسیم می‌شود، به شما ضمانت می‌کند که هر چرخی با سرعت برابر در حال گردش است. این برابر بودن سرعت های دورانی چرخ‌ها مشکل بزرگی هنگام دور زدن خودرو ایجاد می‌کند.همان طور که می‌دانید در هنگام پیچیدن در یک پیچ، تایر داخلی سرعت کمتری نسبت به تایر بیرونی دارد.

قفل بودن دیفرانسیل در اصطلاح باعث می‌شود دور زدن خودرو با شعاع بیشتری انجام شود و یقیناً خطر آفرین می‌باشد.در سیستم‌های جدید ۴WD شما می‌توانید خودتان سیستم را به صورت الکترونیکی فعال و غیرفعال کنید. البته در مدلهای کمی قدیمی تر شما می‌بایست این کار را به وسیله دنده اضافی کنار دنده اصلی انجام می‌دادید.در سیستم‌های الکتریکی معمولاً حالت Low وجود دارد که به معنای قفل شدن دیفرانسیل و تقسیم نیروی مساوی بین دو چرخ طرفین است. همچنین حالت High نیز وجود دارد که در اصطلاح کنترل لغزش نیز گفته می‌شود. در این حالت مشکل قفل شدن دیفرانسیل وجود ندارد. در این حالت خودرو می‌تواند تا سرعت ۶۰ مایل بر ساعت حرکت کند.

مزایای ۴WD:

نیروی جلوبرنده عالی در خارج از جاده ‌ Off-road

می‌تواند غیرفعال شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند

تکنولوژی قوی و اثبات‌شده

 

اشکالات احتمالی یونیت فور ویل درایو ۴WD تویوتا هایلوکس

  • یونیت خاموش شده

  • چراغ فورویل درایو چشمک می زند یا روشن شده

  • موتور یا شیر برقی فعال کننده فورویل عمل نمی کند

  • کلید ۴WD عمل نمی کند

  • یونیت اروری دارد که رفع نمی شود

  • دیاگ به یونیت متصل نمی شود

  • و…

تعمیر یونیت فور ویل درایو ۴WD تویوتا هایلوکس

مشخصات فنی یونیت فور ویل درایو ۴WD تویوتا هایلوکس:

۸۹۵۳۳-۷۱۰۷۰

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *